dinsdag 25 augustus 2020

Even snel een plekje reserveren voor het theorie-examen

 Er zijn nog 247 wachten voor u.........

Een van mijn nieuwe leerlingen was al druk bezig om in het theorieprogramma aan zijn theoriekennis te werken. Maar dat doe je niet voor niets, dus er zou ook een examen moeten worden ingepland.

Ik vertel al mijn leerlingen om snel een plekje te reserveren, dus ook bij deze leerling. Aangezien hij niet precies wist hoe dit werkte, heb ik op de tablet laten zien waar hij dit het beste kan doen.

Appeltje, eitje zou je zeggen. Nou mooi niet dus. 

Het CBR hanteert voor het kunnen inplannen een wachtrij. Als je die hebt overleefd, dan moet je snel in loggen met je DigiD om erachter te komen dat je heel lang moet wachten. Het onderstaande scherm krijg je te zien:

Op zichzelf niet gek natuurlijk, maar wij kregen vanmiddag te zien dat onze plek in de wachtrij nummer 247 was.

Daar wordt je toch moedeloos van. Moet je eerst heel lang wachten voordat je mag inloggen om erachter te komen dat je ook nog heel lang mag wachten om examen te doen.

Dit strookt naar mijn idee niet met de berichtgeving dat CBR er capaciteit bij is gekomen om examen te doen.

Ik hoop dat het deze leerling is gelukt om vandaag nog een plekje te reserveren voor november (eerder gaat toch niet lukken in Leeuwarden).

Met vriendelijke groet,


Marcel Bakker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijlessen in een schakelauto of automaat?

De meeste kandidaten die zich aanmelden bij mijn rijschool willen graag hun schakelrijbewijs halen. Dat is nog altijd een logische stap, wan...